2016. március 23., szerda

Húsvéti foszlós vajas kalács

Életem első kalácsainak álltam neki tegnap munka után. Tudtam, hogy az egyik főnököm (mert 2 helyen dolgozom és szerintem a másodikról még nem is meséltem) biztosan fog készülni valami aprósággal így a húsvét előtt, az utolsó munkanapomon, mielőtt hazamegyünk. Sokat gondolkoztam, hogy mi lehetne a megfelelő viszonzás. Nem szerettem volna boltban vásárolt dolgot adni, meg már nincs is nagyon lehetőségem boltba mászkálni, így maradt a házi készítésű ajándék.
Húsvétkor pedig mit is lehetne mást csinálni, mint kalácsot. Főleg mert ők nem nagyon ismerik itt kint. Boltban kapható, hónapokig értékesített, agyon porcukrozott kuglófok vannak ilyenkor a polcokon.

Nagy lendülettel (nem akkorával, mint a múltkor, nem törtem el semmit) kezdtem el nézelődni az interneten. Nálam sokat számít, ha egy egy recepthez sok hozzászólás érkezik. Mindig átfutom őket, hogy kinek, hogy sikerült és mit mondanak róla. A Nosaltyn találtam végül EZT.

Mivel még soha nem készítettem kalácsot és így fonni se fontam még, így erre is rákerestem. Igazából a youtube tele van fonási videókkal. Az egyiket kiválasztva négyes fonást alkalmaztam.

Limara pedig nagyon nagyon sok jó tanáccsal lát el, ha szeretnétek ti is nekiállni. Érdemes követni, amit leír, mert sokban megkönnyíti a dolgunkat.

Végül pedig az első kalácsaim. 


A jobb oldali a miénk, a tesztalany. Látszik is rajta. Kicsit ferde, kicsit szabálytalan, de az enyém. A fonás sem tökéletes egyiknél sem, viszont isteni finom!!!!!!!!! Puha, vajas, omlós!! Megérte pár órát eltölteni vele. Szánjátok rá ti is az időt,mert nagyon nagyon klassz!!!!

Mi csak csínján esszük, kóstolás szintjén, mert fehérlisztes és porcukros, de ki fogom fejleszteni olyan formára, amit majd mi is szabadabban fogyaszthatunk!!! :)

1 megjegyzés:

  1. Imádom a kalácsot... :D
    Ezen a gondolaton elindulva, ha hazaindulok majd, kérek ilyet (is) :):)):)
    Mindegy milyen a formája, az íze a lényeg.

    VálaszTörlés