2015. augusztus 28., péntek

A mindennapok internet nélkül


Mivel az új lakásba nem sikerült azonnal beköttetni az Internetet, így volt egy hosszabb-rövidebb időszak, amíg eme lehetőség nélkül teltek a dolgos mindennapjaink.
Őszintén szólva meg voltam ijedve, mert azért ha nem is minden percben, de az embernek csak jó, hogy a keze ügye alatt van a net.

Számomra  legfontosabb felhasználása a kommunikáció. Hozzá vagyok szokva, hogy a telefonom a nap 12 órájában minimum aktív és bárki elér, mert mindenhol online vagyok szinte. Anya is, a nővérem is tudta, bármikor írhatnak nekem napközben, mert jó eséllyel tudok nekik válaszolni azonnal.
Gergő anyukája is nekem ír elég sűrűn, várja a válaszom, hogy hogy telnek a napjaink.
A barátokkal is ugyanott kommunikálunk. Az sms már régen kihalt a repertoárból.

Ennek azért egy jó oldala is van, mert nem vagyok így köteles olyan emberekkel kommunikálni, akik nem nagyon érdekelnek, mert azért néha meg meg talál egy két ilyen ember és a csúnya lekoptatás után sem adják fel.

Persze, borzasztóan hiányzott, hogy nem tudtam senkivel sem beszélgetni napközben, amikor nem dolgoztam. Éreztem, hogy jól esne egy kis terefere bárkivel.
Viszont rájöttem, hogy keményen függő voltam bizony én is. Függtem az online világtól és rendesen be voltam tojva, hogy mi lesz velem nélküle.

A második fontos funkciója, hogy a német tanuláshoz nyújtja a legnagyobb segítséget, hiszen remek fordítások, feladatok, olvasmányok és hangos anyagok tömkelege sorakozik a keresőkben.
Ha olvasok egy könyvet, megakadok és a szótáram nem segít, bepötyögöm az adott mondatot és ezernyi választ kapok a másodperc töredéke alatt. Előfordul, hogy bizonyos idegenszavak egyáltalán nem találhatóak meg a telefonom szószedetében például, ilyenkor is nyugodt szívvel nyitom meg a Google barátunkat vagy a SZTAKI szótárait mert tudom, segít. Ezt a funkciót bizony mellőznöm kellett jó pár napra, így emiatt mérgelődtem a leginkább. A füzetemben a szószedet így eléggé hiányosnak tűnhet.
Több idő telt el a tanulással is egyébként, mert nem volt más dolgom, ha úgy alakult a nap.

Mindemellett a főzéshez is sok segítséget nyújt, mert nem vagyok a legtapasztaltabb háziasszony és sok étel csak recepttel, segítséggel megy, ami meg a neten van elmentve vagy anya írta le online. Igen, ki kellene nyomtatnom őket!!

Ha valami hirtelen az eszembe jutott, mint például, hogy szívesen utána olvasnék Chris Kyle történetének, amiből filmet készítettek, nem tudtam megtenni.

Az is problémába ütközött, hogy a régi mobilnetünket aktiválni tudjuk, mert ahhoz is internet kell, hogy belépjünk a rendszerbe és feltöltsük, így másra vártunk, hogy megcsinálja. Net kell ahhoz, hogy aktiváld a neted. Logikus végül is, nem? Végül egyébként már nem volt aktív a stick, így nem lett mobilnet sem.

Ha az utcán ingyenes wifit találtunk, akkor a családnak, barátoknak küldtünk életjelet magunkról, hogy tudják, jól vagyunk és minden rendben van velünk!

Arra tökéletesen jó volt viszont ez az időszak, hogy olvassak. Elővettem egy Verne könyvet, mert még soha nem olvastam tőle semmit és még otthon anyukám adta kölcsön. Nyolcszáz mérföld az Amazonason a címe. Még nem értem a végére, de ha elolvastam, akkor jön egy következő könyv, mert van még mit bepótolnom. Remélem, az olvasási kedvem továbbra is megmarad.

A laptopomon is rendbe szedtem a képeket, zenéket, különböző fájlokat. Mappába rendezgettem mindent, így célirányosan, hosszas keresgélés nélkül meg fogjuk találni, amit keresünk.

A legjobb pedig, hogy nem ülök előtte céltalanul, unatkozva és a monitort bámulva. Rengeteg időt elvesz az embertől szerintem és erre csak akkor jövünk rá, amikor valami oknál fogva nincs lehetőségünk a neten lógni.

Nem olyan régen láttam egy képsorozatot, amiben bemutatják a mai modern világot és így utólag visszanézve teljesen helytállónak tartom őket!!
Nem csak az internetről szól, hanem átfogóan a mostani világról:
http://player.hu/omgwtflol/modern-vilag-szornyu-igazsagai/

A végére egész jól belejöttem a facebook és egyéb okosságok nélküli világba. Nem fogok visszaszokni rá. Aktív leszek, de közel sem annyit, mint eddig. Hamarabb is megtörténhetett volna ez velem!

2 megjegyzés:

  1. Már én is nagyon hozzá szoktam a internet adta könnyebbségekhez. Mobilnetem van így bárhol bármikor eltudnak és másokat el tudok érni. Az elején furcsa volt, most már nagyon keservesen tudnám azt mondani, hogy nem kell.
    Viszont az biztos, hogy többször tévedtem volna el Pesten és késtem volna le a vonataimat ha nincs netem:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tény, nagyon nagyon sokszor jól jön. Engem is segített már ki.
      Viszont ha fel ül az ember egy tömegközlekedési eszközre és vègig néz az utasokon, akkor több, mint a felük nyomkodja a készüléküket! Fel se néznek, észre se veszik a màsik embert. Kicsit rémisztő ez a mai világ, de èn se vagyok különb sokszor!

      Törlés