2015. július 26., vasárnap

Torockó-Tusnádfürdő

Fájó szívvel ülök a teraszunkon és vissza vágyom! Mindeközben persze nagyon jól érzem magam és tele vagyok emlékekkel, élményekkel, amelyek remélem, örökre megmaradnak.
5 csodálatosan fantasztikus napot töltöttünk el Romániába.
Annyi minden jár a fejembe, azt se tudom, hol is kezdjem a mesélést.
Talán az elején! :)

Hétfőn 10 órakor bepakolva, elkészülve elindultunk az ismeretlenbe.
Az öcsém hátul az autóba, két barát pedig hol előttünk, hol mögöttünk motorral.

Oda fele megálltunk Nagyváradon, ahol ittunk egy egy fahéjas cappuccinót és sétáltunk a főtéren, ami sajnos eléggé szét van verve, mert nagy munkálatok folynak, de így is nagyon szép volt. Megebédeltünk majd újra útnak indultunk. Következő állomás Torda volt, ahol vacsoráztunk egyet és szétnéztünk majd ismét be az autóba és megérkeztünk a nap utolsó állomására, Torockóra. A szánk tátva maradt a gyönyörű táj láttán és azonnal bele is szerettünk ebbe a picike faluba, ahol olyan érzésünk volt, mintha megállt volna az idő. Lovaskocsikkal közlekedő emberek, az úton sétálgató állatok és rettentően barátságos lakók fogadtak minket.

Az apartmanunkból kilépve ez a látvány fogadott

A csodálatos Székelykő

Maguktól hazasétáló bocik

A baráti társasággal

Aznap este kóstoltunk áfonya pálinkát és szilva pálinkát is, amellyel a tulajdonosok a megérkezésünk után rögtön meg is kínáltak. Nem szeretem a rövid italokat, de az áfonya borzasztóan finom volt és hamar a fejembe is szállt. Közöltem kekszevés közben a többiekkel, hogy berúgtam a keksztől! :D

Másnap felhúztuk a túracipőket és elindultunk megmászni a Székelykövet.

Oda megyünk fel?

Csodálatos a kilátás föntről

Ezt Dóri barátnőmnek szerettem volna hazahozni, de Gergő nem engedte :D

Körülbelül másfél óra volt, mire feljutottunk. Akkor azt mondtuk, hogy soha többet nem másszuk meg, de így belegondolva nem bánnám, ha még egyszer felmehetnék, mert az azt jelentené, hogy újra ott lehetek! :)

Aznap átgurultunk Torockószentgyörgyre, ahol ismét másztunk, mint akinek nem lett volna elég a délelőtti túra. Románia egyik legimpozánsabb középkori várának a romjai található ott, ami a Havas-patak völgye fölé emelkedik. Kissé megközelíthetetlennek tűnik, olyan meredek a hegyoldal, de végül egy 10 perces hegymenet és felértünk a tetejére. Igen, megérte, mindenféleképpen, mert csodás látvány tárult elénk, ismét.

Aki kíváncsi...

Öcsémmel

Tudok én is bohóckodni

Aznap ebédre megkóstoltuk a puliszkát...

...később pedig a zakuszkát is

Az előbbi finom volt, de azt hiszem, nem az én ízvilágomnak való. Utóbbit meg egyszerűen faltuk természetesen pityókás kenyérrel. Gergő egyfolytában ezt evett volna. Teljesen házi készítésű és valami mennyei!

Kicsit bazároztunk, mindenki vett egy kis szuvenírt, majd kóstoltunk kürtős kalácsot, mert eredetileg bizony székely nassolni való.

Késő délután elhagytuk a szállásunkat és indultunk tovább Tusnádfürdőre. Este érkeztünk meg a második állomásunkra, ahol kipakoltunk és le is pihentünk, mert hosszú volt a nap.

Másnap a környéket sétáltuk körbe, ettünk, ittunk, pihentünk és fesztiváloztunk, hiszen most került megrendezésre a 26. Tusványos (Több,mint fesztivál)- Bálványosi nyári szabadegyetem és diáktábor

A fesztivál területe körbe öleli a Sólyomkövet és ismét, mint aki nem mászott még eleget, oda is felsétáltunk.

Borvíz

"A sör nem ital, az asszony nem ember, a medve nem játék!"

Csütörtökön újra autóba ültünk és elmentünk megnézni Dracula kastélyát (Törcsvári-kastély) Brassó mellett, Bran városában, ami Brassótól 30 km-re található. Nagyon élveztük!!!

Ebéd után pedig a Szent Anna-tóban pancsoltunk egyet.

Este ismét fesztivál, ahol a Magna Cum Laude lépett föl. Kicsit hallgattuk őket, majd szétnéztünk minden sátorban és helyszínen.

Pénteken reggel pedig sajnos pakolni kellett és elindultunk haza. Hogy ne üljünk egyszerre 10 órát  az autóba, megálltunk Korondon, ami egy eléggé komoly hírnévvel rendelkező városka. A főutcáján kirakodó vásár, ahol a legkülönbözőbb kerámiák, kosarak, fából készült tárgyak vannak kipakolva.

Ide egy óra hossza nagyon kevés, mert majdnem az egész főutca tele van árusokkal. Mi is vásároltunk pár dolgot, többek között egy Vitos kerámiát édesanyámnak, fatál készletet magunknak és kisebb ajándékokat a többi családtagnak.

10 óra utazás után pénteken 6 órakor értünk haza. Nagyon jól éreztük magunkat és minden percét aktívan ki is használtuk. Én szívesen visszamennék, bármikor!!!

Szeretném ezúton megköszönni Zsu-nak, hogy segített és tanácsot adott, mit kóstoljunk meg! Semmit sem hagytunk ki! :)

1. De jóóóó! látszik, hogy élveztétek! és egész közel jártatok hozzánk :-)

1. Nagyon nagyon jó volt! :)
      Merre van az egész közel? :)

2. Örülök, hogy jól éreztétek magatokat :)

1. Köszönjük szépen!
      Legközelebb remélem találkozunk majd! ;)

3. Pedig, szerintem elfért volna az a kő a csomagtartóban. ;)
    Drakula kastélyába is szeretnék menni. Meg most irigykedem, és örülök, hogy jól éreztétek magatokat! Csodás helyeket fordultatok meg.

1. Igen, én is így gondoltam, na de hát ez a Gergő..... :D :D
      Nagyon szép emlékeim vannak és bízom benne, hogy egyszer még eljutok ezekre a helyekre! :)