2015. április 16., csütörtök

Kaja, kaja, kaja

FIGYELMEZTETÉS!!
Aki egy kicsit is éhes és messze még a vacsora, kérjük, hagyja el a tett helyszínét, mert a következő bejegyzés nyomokban ételeket tartalmaz, melyek fokozhatják éhségérzetüket és falási rohamot okozhatnak! :)

Nem olyan régóta nevezem magam háziasszonynak. Igazán talán az elmúlt 3 évben váltam azzá. Előtte inkább csak kis kukta voltam a főzéseknél, de már akkor is szerettem serénykedni a konyhában. Azonban a mai napig előfordul, hogy szóról szóra követek egy adott receptet és nem merek eltérni tőle, mert félek, hogy rossz ízű lesz.

Nálam is vannak néha mélypontok, amikor halvány lila dunsztom :D sincs, hogy mi legyen a vacsora és amikor rá kérdezek, akkor mi a válasz? "Nekem mindegy, csak finom legyen!"
Ilyenkor szoktam kínomba a laptop elé ülni és ilyenkor születnek meg a gyors vacsora, egyszerű vacsora, olcsó vacsora, nincs ötletem vacsora címszavas keresések. Aztán mindig lesz valami a végére.

Vannak ételek, amiket nem tudok elkészíteni. Ilyenek a pörköltek. Egyszer próbáltam, vagy kétszer, de nem volt elégedett a közönség. Azóta a közönség készíti, én csak asszisztálok. Tartom magam ahhoz, hogy a pörkölteket a férfiak tudják a legjobban elkészíteni meg anyukám. :P
A grillezés, tárcsázás, bográcsozás is az ő munkájuk, mert finoman készítik. Legalábbis a családban nálunk így van.
A húslevest is Gergő készíti. Nagyon szeretem. A levesét. Meg őt is. :D

Nagyon szeretek újdonságokat kipróbálni. Nem szoktam kotyvasztani. Egy alap információt, receptet mindig elolvasok és utána ugrok neki.

Az utóbbi napokban is új fűszerezésű ételek kerültek az asztalra, vagy esetleg más hozzávalókból egy egy megszokott fogás.
A mi esetünkben azért azt is megemlítem, hogy nem könnyű egy cukorbeteg, életerős és állandóan éhes férfit jóllakatni. Nagyon nehéz változatosan, tartalmasan főzni a megengedett keretek között.
Megszoktuk, mondhatni, de én mindig újat, jobbat és többet szeretnék.

Minden nap főzők, mert csak két személyre készítem el az ételeket. Meg őszintén szólva nem szeretünk két napig ugyanazt enni. A húsok is úgy vannak elcsomagolva, lefagyasztva nekünk, hogy egyszer eszünk belőle és maximum még Gergő visz belőle másnap.

Mostani újításunk a durumtészta. Eddig nem próbáltuk ki, mert teljes kiőrlésű tésztákat kaptunk itt kint csak, ami valljuk be eléggé...pocsék...Így a tésztás ételek aránya is lefelé ívelt. Amíg otthon voltunk, rendeltem egy kisebb adagot. Próba szerencse. Őszinte leszek, nagyon finom. Jobb a sima tésztánál is sokkal. Végre elfelejthetjük azt a barna, ragacsos izét és miénk a pálya. :)
Az egyik este rakott tésztát készítettem cukkinivel, darált hússal és sok sok sajttal. Kicsit lehetett volna fűszeresebb, ízletesebb, de Gergő szó nélkül falatozott. Másnap pedig elvitte a maradékot is. Mutatom, nálunk hogy néz ki:

A tepsi aljára szalonnacsíkokat tettem, így nem kell kivajazni. Rápakoltam egy sor cukkinit.

Megfőztem sós vízben a tésztát. Egy kis olajon hagymát dinszteltem, majd rá a darált húst. Összekevertem, bele tettem a tésztát és ráhalmoztam a szalonnás cukkinire majd egy újabb réteg cukkini és jóóóó sok sajt a tetejére.


Kész


Egy falatot?

A tegnap vacsoránk. Igen, szintén hús. Egyesek szerint mással nem is lehet jóllakni. A hús az karaj, Maggis, omlós sertéssült fűszerrel. Beszórtam a húsokat, öntöttem rá 0.5 dl vizet és be a zacskóba. Még jó, hogy van itthon külön sütőzacskóm, mert annyi zöldséget készítettem össze, hogy nem fért volna mindez egybe bele. A zöldségek (cukkini, répa, krumpli, lila és vöröshagyma, édes burgonya) pedig egy másik fűszerrel lettek beszórva és dobáltam bele apró vajkockákat is.
Körülbelül egy óra alatt szépen meg is sült, puhára. Finom lett nagyon, érdemes kipróbálni.
Ez a megoldás többek között azért is jó, mert nem kell a tűzhely mellett álldogálni vagy nem kell sok időt eltölteni az előkészületekkel.



Ez pedig a mai vacsora lesz. Német kolbász, aminek köze nincs a magyarhoz. Serpenyőben kevés olajon vagy zsíron megsütjük. Sült krumpli lesz mellé, mert Gergő azt kért, aminek nem örülök annyira, mert nem valami jó neki, de egy kis adagot mindenféleképpen kapni fog. A többit pótoljuk majd mással. Egyszer már ettünk ilyet és ahhoz képest, hogy nem igazi kolbász, egészen ehető. :)




Most jön a nagy kérdés: Holnap mi legyen a vacsora? :)

6 megjegyzés:

  1. Ezt a cukkinis verziót ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, érdemes megcsinálni.
      Most cukkini mániám van, úgy érzem!

      Törlés
  2. Nálunk holnap tökfőzelék lesz fasírttal. Gluténmentes, laktózmentes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészen jól kijövök most már a tökfőzelékkel. Eddig nem igazán ettem meg, de Gergő anyukája csinált, míg otthon voltunk és jól esett, finom volt. :)
      A fasírtnak meg még majd adok esélyt, egyszer! :)

      Törlés
  3. Ez a cukkinis finomság irtó jól néz ki *.*

    VálaszTörlés