2015. április 22., szerda

Ettél már büdöskét???

Nem, nem bolondultam meg, még! :)
Én teljesen le vagyok ezen döbbenve, de igaz, a büdöske sok más virág mellett bizony emberi fogyasztásra alkalmas. :O
A szirmait használják fel salátákban például. Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de én még a szagát sem igazán szeretem, így szerintem az ételembe se tenném bele. Nem mondom, hogy nem kóstolnám meg, de csak kíváncsiságból.



Találtam egy olyan összefoglaló honlapot, ahol össze szedték az ehető virágokat és részletezve is van a nagyja, hogy melyiknek milyen része ehető, milyen az íze és mibe érdemes bele tenni.



Ahogy olvasgattam, azért egy pár helyen eltátottam a számat még. Ilyen mondjuk a begónia vagy a pitypang (?) és a tulipán is...
Azt tudom, hogy az ibolyát eszik, cukrozott formában például és akkor ezek szerint az orgonát is. A levendulát is ismerem. A rózsából és bodzából készítenek szörpöt is többek között, amiket kóstoltam már, valamint bodzalekvárt is ettem. De a szegfű, árvácska meg a krizantém és a többi???

Azt mondják, ősidők óta fogyasztunk virágokat. Én akkor kicsit megcsúsztam ezzel, nem igaz?? :D

Megyek, szedek egy kis pitypangot és elfogyasztom tízóraira! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése