2015. március 8., vasárnap

Te mindig mosolyogsz?

Hangzott el irányomba a kérdés tegnap délelőtt.
Indultam le a rengeteg szennyes ruhával az alagsorba a mosógépekhez. Messziről hallottam, hogy nem leszek egyedül, valaki pakolászik lent. Ahogy beléptem, akkor pillantottam meg egy szintén itt lakó és dolgozó férfit. Rám nézett, köszönt és pakolta ki a gépből a frissen mosott ruháit. Ismerjük egymást már, ha nem is baráti szinten. Majd kérdezte, mikor megyünk haza. Válaszoltam, majd húsvétra. Hát, mondja, könnyen ki bírjátok addig, itt vagytok egymásnak. Mosolyogtam, igaza van. Ekkor hangzott el a fent említett kérdő mondat.
A válaszom mi volt? Igen, igyekszem. Mosolyogtam, ő vissza mosolygott majd elköszönt.

Aztán kicsit gondolkodtam. Mit is érne az élet, ha mindig aggódnék, idegeskednék, agyalnék? Az élet így is elsuhan mellettünk, főleg amióta külföldön vagyunk. Vannak nehéz napjaim, van amikor minden fekete és sötét. Na, de kinél nincs ilyen?
Nem sikerült a forgalmi vizsgám. Na és? Majd megyek újra!
Nehezen megy a német. Na, és? Gyakorlok tovább.
Kicsit össze veszünk. Majd ki békülünk, mert nincs olyan, amit ne tudnánk megoldani!

Mosolygok, mert másnak is okozhatok örömöt egy fél mosollyal is akár. Mert jobb rá nézni egy olyan emberre, aki nevet,  mint egy olyanra, aki lefelé bámul vagy elfordul mogorván.
Mosolyogok, mert mindent össze vetve boldog vagyok. Lassan 10 éve van egy párom, aki elfogad, aki szeret. Lehet, hogy ott élek, ahol, messze az otthonomtól, de ő itt van velem.
Mosolygok, mert a családom otthon vár. A csodás szüleim, testvéreim és a gyönyörű unokaöcsém is.
Van munkám, ami ha nem is egy álom állás, de van. Van pénzem, ha nem is milliók, de van.
Mindig tudok ételt tenni az asztalra. Mindig van mit fel vennem. (Még ha nincs is mit fel venni néha:D )

Meg van mindenem, ami ahhoz kell, hogy mosolyogjak és élvezzem az életemet.

Mindezekhez pluszba még, hogy csodásan süt a nap ma! :)
Itt a tavasz!!

Mosolyogjatok sokat! :)

1 megjegyzés:

  1. Örülök nagyon, hogy fiatalkorod ellenére ennyi vitalitással, és mosollyal éled az életedet! Látom a bölcsek-kőve már a markodban van, és ez jó! Igazad van teljesen, mert csak ezzel az életfelfogással lehet jól élni a mindennapokat, annak ellenére, - ahogy mondod is - hogy néha nehéz helyzetek adódnak, de azokon túl kell, és túl lehet lépni! További szép mindennapokat kívánok a pároddal együtt!!!

    VálaszTörlés