2015. február 2., hétfő

50 könyv 1 év alatt

Az Interneten sokáig terjedt egy "kihívás", mi szerint el kell olvasni 50 könyvet 1 év alatt.
Meg is kapta a legkeményebb kihívás címet! Alkottak egy listát is, amit követni kell. Eléggé széleskörű és minden témát, típust felölel. Például klasszikus romantikus könyv, vicces könyv, misztikus vagy krimi, Pulitzer Díjas könyv, könyv amiben szerelmi háromszög van, ami gimnáziumban játszódik, memoár, betiltott könyv stb stb.

Szeretek olvasni, de nálam ez nagyon hangulatfüggő. Ha semmi teendőm nincs és csak szenvedek, akkor sem veszek elő könyvet ha fizetnének érte. Máskor meg csinálnom kell valami fontosat, na akkor meg olvasnék. Ki érti ezt?

Visszatérve a kihívásra. Nem csatlakozom hozzá, mert nem érzem azt, hogy ez teljes mértékben az olvasás szeretetéről szólna. Egy versengés olvasók között. Ki tudja teljesíteni, ki tudja a legtöbb könyvet beszerezni és el is olvasni.
Azon is gondolkoztam sokat, hogy hogyan lehet ezt a rengeteg könyvet beszerezni? Rendben, vannak könyvtárak, ki lehet kölcsönözni. Vannak barátok, ismerősök, kölcsön lehet kérni. Még egyet egyet akár meg is lehet vásárolni, ha belefér a keretbe, de biztos lesz olyan könyv, ami mondjuk nehezen elérhető, mint például a betiltott könyvek!

Olvasok, mert szeretek olvasni. Nem azért, mert van egy listám és azokat KELL olvasni. Van nekem is egy listám és azon sorakoznak azok a könyvek, amiket szeretnék elolvasni majd. Mert érdekel, mert felkeltette az érdeklődésemet.
Ilyen többek között Szepesi Niki könyve, A Szent Johanna Gimi, Majka könyve, stb.
Amikor olvasok, akkor elképzelem a karaktereket magam előtt és én ruházom fel őket mindennel, a könyv alapján. Ilyenkor szárnyalhat a képzelet és annyira bele tudok merülni, hogy teljesen megszűnik a külvilág. 


A polcomon is csücsül jelenleg két könyv. Jojo Moyes-Az utolsó szerelmeslevél és Arthur Golden-Egy Gésa emlékiratai. Nem kezdtem még el egyiket sem. Most nem, még. Ha érzem, hogy olvasnék, csak előveszem és neki kezdek. Nem erőltetem, nem teszem kötelezővé, mert nem fogom élvezni és csak a nyűg lesz számomra.
Van még egy harmadik olvasmányom is, de azt titok övezi egyelőre, de ha feltör, akkor dedikált példányra jelentkezem!!!!! :)

Lakatos Levente könyveit végeztem ki utoljára. A LoveClub nagyon tetszett, igazán jó kis könyv lett. A Barbibébi viszont csalódás volt a számomra. Az Aktuson még gondolkozok. Kicsit "vastag" és olvastam róla jót és rosszat is egyaránt. Tudom, másnak a véleményére ebben az esetben nem adunk, de azért el szoktam olvasni őket.

Egy szó, mint száz! Szeretek olvasni. :)

Ti mit gondoltok erről a kihívásról?




7 megjegyzés:

  1. Múltkor szintén feljött egy hasonló kihívás valaki oldalán, és még bele is vágnék, de kitöltöttem a kérdések és az eddigi olvasmányaim alapján, és a nagyját már pipálhatom. Amúgy egy kicsit kényszernek érezném a mindig meghatározott témát, illetve igazad van, mert hangulatfüggő nálam is. Nem biztos, hogy a keményebb irodalmat meg tudnám emészteni egy hét alatt.
    Egyszer írtam valami ilyesmi posztot, hogy olvassunk azért, mert szeretünk olvasni, és ne azért, mert kell. A kihívást nem tartom rossznak, megvannak a jó oldalai is szerintem.

    Én azt mondom neked, hogy olvass azt, ami jól esik, és ne riasszon vissza semmi sem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igen. Ez a jó szó nálam is, kényszer!
      Maga a kihívás tényleg nem rossz, mert így hátha ösztönözne sok embert az olvasásra!!

      Törlés
  2. Nézegettem ezt a kihívást, és már azért a felénél kicsit többet ki tudnék pipálni, de mégse vonz, hogy teljesítsem, mert tudom, hogy vannak pontok amik tőlem távol állnak, és nem is szeretném erőltetni. Az már nem okozna örömöt.
    Viszont van pár kihívás, amit szeretek mert ösztönöz, és azoknak szívesen nekiállok. Például van egy amibe hard fantasyt kell olvasni, és meglepődtem hogy mennyire nem olvastam még hard fantasyt, és szeretnék legalább egy ilyen műfajú könyvet olvasni:) Vagy például egy másik kedvencem célja az hogy szélesítsük a látókörünket, és próbálkozzunk új műfajokkal, nem biztos hogy sikerülni fog, de én bevállaltam, hogy bizony horrort fogok olvasni (maximum este a kislámpám fog égni mellettem) . :)
    Szóval vannak jó kihívások, amik ösztönöznek, csak meg kell találni a nekünk megfelelőt.
    Én is nagyon hangulatfüggő olvasó vagyok, így már nem is próbálom előre tervezni, hogy mit fogok olvasni, mert sokszor úgyse úgy alakulnak a dolgok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ui: a Gésa emlékiratait már mióta tervezem én is.
      Az SZJG-t meg teljes szívvel ajánlom:)

      Törlés
    2. Soha nem vettem még részt olvasós kihívásban. Semmilyen kihívást nem csinálta még mondjuk... :)
      Az előre tervezés nálam sem előnyös, mindig keresztbe húzom a saját számításaimat!
      Egy bajom van a SZJG-vel, mire beszerzem mindet...de meg fogom próbálni!

      Törlés
  3. Én belevágtam. Nem versenyzési céllal, hanem simán csak azért, mert épp ennek kapcsán jutott eszembe, hogy ugyan gyakorlatilag gyerekkorom óta folyamatosan olvasok, mégsem jegyeztem fel még sohasem egy éven keresztül, hogy miket. Ez most ragyogó alkalom lesz erre. Nincs számomra tétje, és nem is fogok kardomba dőlni, ha valamit nem sikerül elolvasnom, vagy ha nem lesz ötven könyv, hanem kevesebb. Az olvasás élményét úgysem veheti el tőlem senki. :) Ez csak egy kis plusz. :) Ennyi könyvet én sem tudok venni, de a könyvtár remek hely, hogy mindenféle olvasnivalót találjak. :)
    Lakatos Leventével én is így jártam, mint Te. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon tetszik a gondolatmeneted! :) Nem is szabad problémát csinálni abból, ha nem sikerül.
      Kívánom, hogy nagyon jó könyveket találj és hogy mind, egytől egyig az "érdemes elolvasni" kategóriába kerüljön! !! ;)

      Törlés