2014. december 28., vasárnap

Tanulj meg vezetni!

Húha, hát igen. Már levezettem kemény 4 órát két nap alatt. Tegnap mentem először. Jött értem az oktató, aki kivitt egy nem használatos parkolóba, ahol jó sok és nagy hely van, így lehet "bénázni" első nekifutásra. Már most, 10-15 perc alatt megmutatta, mi hol van az autón, aztán átültem a kormány mögé. Forgolódtunk, hogy kell váltani, hogy nyomod a kuplungot, mennyire nyomod a gázt, mennyire tekered a kormányt és akkor szépen ott a kihajtó, menjünk ki a forgalomba. Én meg totál lefőttem, mindenkitől kértem a segítséget gondolatban. Rögtön egy körforgalommal találtam magam szemben. Szép mutatvány volt. Nagyon nem emlékszem már rá, hogy mi volt, mert annyira izgultam meg féltem, hogy ez a rész ki is esett. Nem is volt igazán vezetés ez szerintem, de elsőre elment. Igazán ma éreztem azt, hogy vezetek. Ugyan voltak kisebb, nagyobb problémák, mint emelkedőn megállni és megtartani az autót vagy tartani a sávot, de ma már élveztem. Már egyedül váltok és keveset nyúlt a kormányhoz az oktató is. Segítség persze még kell, de ma már jó kedvvel szálltam ki az autóból. Holnap is megyek majd.
Bízunk benne, hogy amíg itthon leszünk, sikerül is megszerezni a jogosítványt. Most ez a cél! :)

Addig is, hozok pár mókás képet a vezetésről! :)


Kedvenc!!! :D







Komolyra fordítva a szót!
(Így bele gondolva, fogalmam sincs, hogyan lehet vezetés közben telefonálni. Tudom, kezdő vagyok, de nekem még maga a vezetés, az útra figyelés stb stb is elég!)




Azt viszont észre vettem, hogy nagyon sok esetben előzékenyebbek a tanulókkal. Hamarabb félre állnak, elengednek, sőt ha olyan a helyzet, segítenek is. Kevés esetben azonban inkább bő gázzal elrongyolnak mellettünk és valószínűleg anyukám és az oktató anyukája is csuklik akkor. 



Nektek meg van a jogosítványotok vagy tervezitek a megszerzését?
Vezettek sűrűn? 
Szeretitek?

8 megjegyzés:

  1. Minden tiszteletem a tipéd, hogy megtanulsz vezetni, drukkolok neked! Én sajnos ismerem magam annyira, hogy tudjam, képtelen lennék rá idegileg. Rettentően félős vagyok, még utasként is rettegek a kocsikban, így pedig nem sok értelme lenne vezetnem. Meghagyom ezt azoknak, akik nem olyan szívbajosak, mint én :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      Igazából én is azt hittem, hogy nem fog menni. Nem is szerettem volna ezt az egészet, de talán menet közben változik. Egyszer ki kell próbálnod, hátha! :) ;)

      Törlés
  2. Sok sikert a vezetéshez. Szerintem nagyon jó, hogy már első alkalommal ilyen jól boldogultál forgalomban, meg kicsit meg is lepődtem, hogy egyből kiviszik már a tanulókat. Nekem még régi rendszer szerint van a jogsim, jó pár órát töltöttem rutinpályán, de mai napig emlékszem mennyire meglepődtem, amikor először találtam magam forgalomban. :D

    Gyakorlással meg a nehézségek is egyre könnyebbek lesznek. Az utakon a hülyék meg.. nos, szerintem ők teszik izgalmassá a szürke hétköznapokat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!
      Eléggé tartok a mai naptól, minden csupa hó és nemsokára itt az oktató! :/
      Igyekszem oda figyelni mindenre, de nagyon kezdő vagyok!
      A hülyék mindenhol ott vannak, csak az a baj, hogy engem meg is találnak mindig!!! :) :)

      Törlés
  3. Ügyes vagy nagyon, bizzál magadban! én már elmúltam 30, amikor jogsit szereztem, majd jó 5 évig nem is vezettem - mentségemre szóljon, hogy ez idő alatt vagy terhes voltam, vagy babáztam :-). 2 éve vezetek rendszeresen, mert muszáj volt, a párom jogsi nélkül maradt és falura kőltöztünk... nem szerettem vezetni, amig el nem kezdtem rendszeresen, most elmondhatom, olyan jó! igazi kikapcsolódás a volán mögött, és bár tartottam tőle még csak egy koccanásom sem volt! Amúgy a tolatás (volt) a mumusom, most az is megy! Légy ügyes továbbra is, hajrá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon igyekszem majd! :)
      A tegnapi vezetés már egész jól ment!

      Törlés
  4. Hajrá, menni fog az biztosan! Mostanra megszerettem a vezetést, pedig azt hittem, soha nem lesz ilyen, de utólag rájöttem, hogy az oktató személye volt rám olyan hatással, hogy extrán ideges lettem mellette :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azt hittem, hogy majd azt érzem, hogy kényszer ez az egész és muszáj, de nem így lett. Nem mondom, néha vannak hullámvölgyek,de kinél nincsen? :)
      Nagy szerencsém van az oktatóval szemben.
      Borzasztó lehet úgy vezetni, ha állandóan kiabálnak vagy egyéb "kedvességeket" kapunk, mint például a taperolás... :/
      Nekem nagyon nagyon jó az oktatóm! :)

      Törlés