2014. november 14., péntek

Diabetikus keksztekercs

Imádom anyukám keksztekercsét. A világon a legfinomabb és senki nem csinálja úgy, mint ő.
Leírta nekem a receptet, amit én kicsit átvariálva cukormentessé tettem, így Gergő is nyugodt szívvel ehet belőle. Bevallom, nagyon féltem tőle, mert azt már megtapasztaltuk, hogy a régi, bevált recepteket átültetni diabetikus formára nem nyerő ötlet. Aztán végül bele vágtam, mert igazán, tényleg egyszerűnek tűnt és szerencsére az is volt. Nagyon nagyon finom lett és sűrű vendég lesz nálunk az asztalon szerintem. :)


Hozzávalók:
320 g cukormentes háztartási keksz (2 csomag)
1 dl tej
125 g vaj/rama
1.5 ek kakaópor (holland)
1/4 ek folyékony édesítő
1 adag kávé

A kekszeket kézzel kisebb darabokra törjük.
A tejet feltesszük melegedni, addig a kakaót és a folyékony édesítőszert összekeverjük, majd hozzáadjuk a melegedő tejhez. Kevergetve felfőzzük. Majd elzárjuk a gázt. Bele öntjük a kávét, cukor nélkül, végül pedig hozzá adjuk a vajat. Érdemes két három kisebb darabra felvágni, mert úgy könnyebben fel fog majd olvadni.
Rá öntjük az előzőleg összetört kekszre és össze keverjük. (Nem baj, hogy ha még meleg!)
Egy őzgerincformát kibélelünk folpackkal, úgy hogy bőven kilógjon a formából. Bele töltjük az elkészített kekszet körülbelül háromnegyed részig. A folpackkal be kell csomagolni, visszahajtani, hogy sehol ne lógjon ki keksz. Kicsit nyugodtan meg lehet nyomkodni, így veszi fel majd az őzgerincformát. Egy tálcára kiborítjuk, vagy akár a formába is maradhat, majd betesszük a hűtőbe. 






Ha nagyon hivatalos akarok lenni, akkor egy éjszakát hagyjuk állni, na de itt mindenki mosolyra húzza a száját és magába azt mondja: "Kizárt".
Nálunk is ez a helyzet állt fent. Délelőtt készítettem el. Gergő 6-ra ért haza. Hát, éppen volt időm felvágni, mert itt topogott mellettem. Nagyon örült neki és mindemellett nagyon ízlett neki. Iszonyatosan finom sütemény lett, gyors és semmi macera nincs benne. Abszolút megérte belefogni! :)
7.6 g szénhidrát egy szelet (nálunk). Ez attól függ, ki mekkora szeletek vág és hány darab jön ki.

Aki nem cukorbeteg, az rumba áztatott mazsolát is tehet bele nyugodtan, esetleg sárgabaracklekvárt vagy még magozott meggyel is fel lehet dobni. :)


Egészségetekre! :)

6 megjegyzés: