2014. október 13., hétfő

Diétás almás pite-ami nálunk bajt okozott (valószínűleg)

Tegnap büszke voltam magamra, mert elkészült a második diabetikus sütemény is a kis konyhámban.
Teljes kiőrlésű lisztből, mandulalisztből, folyékony édesítőszerből készült, így teljesen cukormentes és csökkentett szénhidráttartalmú, ami Gergőnek tökéletes.
Nagyon finom volt, pedig arra számítottam, hogy majd olyan érdekes íze lesz, mint a legtöbb ilyen édességnek, de egyáltalán nem. Annyira jó ízű, hogy Gergő is szívesen eszegetett belőle, amikor lehetett. Konkrétan ebéd után és uzsonnára is ebből falatozott, kiszámolva a mértékeket. 9.2 g ch egy kocka tartalma nálunk. Más arányokkal dolgoztam, mint a receptben, ezért jött ki így.
Nagyon kellemes almás ízű sütemény lett a végeredmény.




Aztán vacsora előtt Gergő cukrot mért. 5.6. Tökéletes. Beszúrta magát. 15 perccel később pedig jött a nagy bumm. Gergő cukra 1,8 volt. Borzasztóan rosszul volt, le kellett ülnie. Ömlött a víz róla, remegett a keze, falfehér volt és még hirtelen azt hittem, hogy képzelődik is, de szerencsére nem. Gyorsan szőlőcukor, aztán vacsora, mellé cukros üdítő és utána keksz. Így ment fel neki nagyon nagyon nehezen és sokára 5-re.
Nem értjük, hogy mi történhetett, hiszen már ült az asztalnál, hogy vacsorázik. Az időpontokat mindig tartjuk, erre is figyelünk, ezért gyanítjuk, nem jó sajnos neki ez az édesség.
Nem ezt ette egész nap, de valószínűleg ennyit sem kellett volna ennie. Gondolom a sütéssel, kutyulással felgyorsítottam az alapanyagok felszívódását, így okozhatott problémát. Gondolom én. Aztán, hogy így van-e az napokon belül kiderül, mert leírtam az orvosunknak e-mailben mi történt.

Soha többet nem szeretném ezt átélni és nem akarom többet ilyen állapotban látni szegényt. Borzasztó volt az egész.  Amikor már teljesen jól volt, akkor elpityeregtem magam, annyira megijedtem. Még a fürdőszobában sem hagytam egyedül, nehogy valami történjen. Nem volt könnyű a tegnap esténk, de vége és nem szeretnék soha többet így érezni!!!

A sütemény egyébként tényleg nagyon finom és ha egészségesen főztök, esztek és nem vagytok cukorbetegek, akkor ajánlom, próbáljátok ki: Diétás-almás-pite

4 megjegyzés:

  1. Jaj, úgy sajnálom a történteket :( Miközben olvastam a soraid én is úgy elkezdtem aggódni, remélem most már minden rendben a pároddal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!!!!!
      Sajnos ma is volt hasonló élménye a munkahelyen. Nem tudom, mi lesz így. Nagyon vigyáznunk kell!!Aggódom,de nagyon jól esnek a szavaid!! :*

      Törlés
  2. Pancsi, nem a süteménnyel volt szerintem a baj, mivel írod, hogy vacsi előtt mérte, és teljesen rendben volt, majd szúrt inzulint, na szerintem az nincs jól beállítva, és az vitte le szinte azonnal, mert valószínűleg a szervezetének nem volt szüksége rá, mivel mint írtad jó volt előtte teljesen a cukra.
    Elhiszem, hogy megijedtél, ne legyen ilyenben soha többé részetek.
    Kiváncsi vagyok a dokitok mit mond.
    Adri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom pontosan még mindig, hogy mi okozta, de a doki még nem válaszolt sajnos. Azért nem az inzulinra gondoltunk, mert a másik rosszullét meg reggel volt. Össze vissza. Gergő állítása szerint az a baj, hogy kicsit több, mint 15 perc telt el mind a két esetben a szúrás után és az már sok volt, szénhidrátbevitel meg még nem történt és ezért.
      Ma remélem, hogy nem volt baj, nemsokára hazaér és rá kérdezek, mit tapasztalt!!

      Törlés