2014. május 15., csütörtök

Bezárják az egyetemet

A jól ismert közösségi oldalon barangolva egy igen szomorú hirdetés került elém.
Békéscsabán, a megyeszékhelyünkön tanultam a Szent István Egyetem Gazdasági, Agrár és Egészségtudományi Kar Gazdasági Campusán andragógiát-művelődésszervező szakiránnyal és most bizony arra készülnek, hogy bezárják a kapuit.
Ez engem végtelenül elszomorít. 2000 óta mennyi diáknak adta meg a lehetőséget, hogy anyagi források híján mégis el tudjon menni főiskolára (régen az volt), most már egyetemre?!
Én is azért választottam többnyire ezt az iskolát, mert nem tehettem meg azt, hogy akár csak Szarvasig menjek el. Albérletet fizetni, utazást fizetni, a mindennapi életet fizetni. Nem ment volna és soha nem is erőltettem a szüleimnél sem. Tudom, hogy dolgozhattam volna is. Meg is tettem, még így is, hogy 30 perces buszozásra volt az iskola és Diákhiteles voltam.
2009-ben államvizsgáztam és ugyan az ott megszerzett tudásomat csak egyszer-egyszer, önkéntes munka alkalmával tudtam kamatoztatni, de örülök, hogy ott tanulhattam. Legfőképpen azért, mert ha nem járok oda, akkor nem kezdek el angolt tanulni, valószínűleg nem foglalkoztam volna vele. Nem kellett volna nyelvvizsgáznom és most igen csak nagy bajban lennék a munkahelyemen. Nekem már ezért megérte. Nagyon sok ismerősre tettem szert, akikkel néha napján még beszélek is. Ott lettem felnőtt szinte.
Arról nem az iskola tehet, hogy borzalmasan magas a munkanélküliség. Próbálnak változtatni a képzéseiken is, újítani, igazodni az igényekhez, de gondolom az anyagi támogatás meg elmarad, hiszen azért nem Pestről beszélünk.

Aláírást gyűjtenek, online is, bár sajnos nem kecsegtetnek mindezek ellenére sem valami jóval.
Meg mutatom nektek, hogy miről is van szó:


Ez itt a plakátja:

Itt pedig online, névvel vagy név nélkül alá is lehet írni a petíciót:
http://www.peticiok.com/felsoktatas_megmentese_bekescsaban

Ez pedig magának az egyetemnek a honlapja:
http://gfk.tsf.hu/docs/

Sem Békéscsaba, sem pedig az iskola nem a világ közepe, ezzel mindenki tisztába van, de nagyon sok fiataltól veszik el ezzel az esélyt, hogy tovább tanulhassanak. Én aláírtam a petíciót és remélem, hogy még rajtam kívül majd jó sokan megteszik még!

1 megjegyzés:

  1. Ha valaki kérdezné mi az az andragógia
    "Az andragógia alapszakon végzettek a felnőttképzés szakemberei. Az alapszak a korábbi képzési rendszer négy szakjának – művelődésszervező, humán szervező, munkavállalási tanácsadó, személyügyi szervező – ismereteit kínálja. A szakképzett andragógusok tudása igen széles körű: neveléstudományi, pszichológiai, jogi, közgazdasági, szociológiai ismeretekkel bírnak, emellett munkájuk végzéséhez ismerniük kell a felnőttek tanulásának, tanításának didaktikai elveit, a tananyagfejlesztés, tanulásszervezés, tanácsadás, csoportszervezés, konfliktuskezelés módszereit."

    VálaszTörlés