2014. április 2., szerda

Zselétorta receptjét hozom

A hétvégén készített zselétorta receptjét szeretném most megosztani veletek. Anyukám is a napokban írta le nekem, hogyan kell elkészíteni.
Ketten is kérték tőlem, így gondoltam, hogy nem biggyesztem oda a hozzászólásokba (majdnem beszólásokat írtam), hanem kiteszem ide és aki gondolja, az elkészítheti.
Nagyon egyszerű és különleges hozzávalók sem kellenek.
Előnyös kapcsos torta formát használni. Lehet kockákra is vágni vagy akármilyen formára.

Hozzávalók:

5 dkg színtelen zselatin
6 tojás
2 db kicsi tejföl
4 cs. vaníliás cukor
kakaó
cukor
1 cs. piros zselatin
3-4 ek meggylé/málnaszörp (elhagyható)
banán (gyümölcs a tetejére-elhagyható)

Első lépésként:
Az 5 dkg zselatint 3 dl vízben elkeverem, felfőzöm. Letakarom, melegen hagyom, nehogy megdermedjen. (én sűrűn ránéztem, meg meg kevergettem)

Első réteg a sárga:
3 tojást 4 kanál cukorral és 2 cs. vaníliás cukorral habosra keverek. A meleg zselatinból kimérek 1 dl-t, hozzáöntöm, bele a torta formába. Be a hőtőbe. Ha van lehetőség akkor a fagyasztóba, mert mire elkészül a következő réteg, addigra ez meg is dermed. De tökéletes a sima hűtő is, csak többet kell várni a megdermedésig.

Második réteg a barna:
3 tojást 4 kanál cukorral és egy evőkanál kakaóval elkeverek. Szintén hozzá adok 1 dl meleg zselatint. Ha megdermedt az első, sárga réteg, rá lehet önteni és ismét hűtőbe tenni.

Harmadik réteg a fehér:
2 kicsi tejfölt 4 evőkanál cukorral és 2 csomag vaníliás cukorral kikeverek. Az utolsó deci meleg zselatint hozzá adom. Ha megdermedt a barna réteg, akkor mehet rá a fehér. Ismét hűtőbe kell tenni.

Negyedik réteg a piros, a teteje:
2 dl vizet 3 kanál cukorral, 3-4 evőkanál meggylével/málnaszörppel és a csomag piros zselatinnal kikeverem és felfőzöm. Ha megdermedt a fehér rész, akkor lehet rá tenni banán karikákat pl. majd a piros zselatint rá öntjük és újra hűtőbe.

Ha az összes réteg meg van, akkor szerintem jobb több időt várni, míg felvágjuk, hogy az egész biztosan megdermedjen. Akár 2-3 órát is.

Az enyém nem lett a legszebb kiadása, mert a legkisebb tortaformám van itt kint, mert kicsike a sütőnk is, így egybe lett "zsúfolva", de attól még az íze finom. Nekünk ez régi nagy kedvenc. :)
(mellesleg nem egy diétás sütemény, a sok cukor benne, de mentségemre legyen, nem ettem belőle csak egy szeletet, a többit Gergő elintézte :D )


Fogadjátok szeretettel és jó "sütögetést" kívánok hozzá! :)

8 megjegyzés:

  1. Én, én, én, én akarom ezt a sütit. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyömöszölném az éterben szívesen. :)

      Törlés
  2. Nem olvastam végig, mert a sütés nem az erősségem, de nagyon jól néz ki, megkóstólnám :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a jó benne, hogy nem kell sütni! ;)

      Törlés
  3. Húúú, de finomnak tűnik :)
    Ha elkészítem valamikor majd beszámolok róla :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon köszi, tuti, hogy el fogom készíteni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel tettem! Majd meséld el, hogy sikerült! :)

      Törlés