2014. február 5., szerda

Nyelvtanulás- SEGÍTSETEK!!!!

Újult erővel igyekszem a németet erőltetni és tanulni és olvasni és írni és beszélni, de nagyon nehéz. El akadok lépten-nyomon és nem megy... :/

Ezért most arra kérlek benneteket, hogy segítsetek nekem, hogy Ti hogyan tanultok nyelvet.
Ha németet, akkor azt milyen könyvből vagy ha az Internet segítségével, akkor ott milyen oldalak segítenek nektek.
Tanárhoz is fogok járni, 3 hetente, amikor otthon leszek, de tudom az kevés lesz.
Vannak rejtvényeim is, szótárazom az idegen szavakat.
Amim van az a Start Neu meg az Unterwegs, de nem nekem való szerintem egyik se.
Szívesen veszek bármilyen ötletet, segítséget és ha tehetitek, akkor kérdezzétek meg az ismerőseiteket is, ha ez nem (pofátlanság).
Tényleg meg akarok tanulni németül! Tényleg!

Köszönöm!
P.

12 megjegyzés:

  1. Suliba, mivel nekem a német második nyelv volt az angol után, hát nem nagyon tanultam, csak a minimálisat. Az angolba viszont sokat segített, hogy nálunk nem szinkronba mennek a filmek, hanem feliratozva, és igy hallgatva is, nagyon sokat tanultam, segitette a tanulást. Szerintem ha egyedül is vagy, kapcsolj be valami német rádiót, tv adót, és szép lassan megjegyzel szavakat, kifejezéseket és megtanulsz németül. Hajrá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!
      Szoktam német filmet nézni feliratosan. De elég keveset találtam idáig, azt hiszem nem jó helyen kerestem.
      A suliba nekem is 2. volt a német. Soha nem gondoltam volna, hogy szükségem lesz rá valaha. Hogy is van az? Soha ne mond hogy soha?

      Törlés
  2. Szia ,
    sokat vagy Németországban, nem ? Van olyan német ismerősöd, akivel gyakorolhatod a németet ? Ezt úgy értem, hogy beszélgethetsz vele. Próbálj úgy fogalmazni, hogy az adott szókincseddel el tudd mondani, és az mindegy, hogy épp mekkora. Tanuld meg az alap 200-300 hétköznapi szót (megy, jön , vásárol, fontosabb tárgyakat) és utána használd. Az elején ne törödj a der die das-al, anélkül is értik azért, meg első körben az igeragozásnál se görcsölj, főleg ne a múlt időnél. Én hallás alapján tanultam, meg egy 3 hónapos heti 1x2 órás tanfolyamon kicsit a nyelvtant. Anno a magyar céghez osztrákok jöttek, én meg nem tudtam németül, valahol el kellett kezdeni a beszédet. Nem tudom milyen szinten tudsz, de az a lényeg beszélj, beszélj, és ne tökéletesen akarj , csak gyakorolj. Menni fog az.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 3 hetet vagyunk kint, 1 hetet otthon.
      A család német, akiknél dolgozom és ők beszélnek hozzám németül is meg angolul is. Sokat segít főleg a háziasszony.
      Sok sok szót ismerek már, de mindig tanulom őket és igyekszem fejben használni is őket. A der, die, das soha nem ment. :)
      Sajnos még mindig nagyon kevésnek érzem mindezt.
      Köszönöm a jó tanácsokat!

      Törlés
  3. Én sok évig tanultam németül, de manapság nem használom ezt a nyelvet, így sokat felejtettem. Legjobb gyakorlás nekem az, amikor német nyelvű tévéműsorokat nézek. Erre igyekszem hetente egyszer időt szakítani, általában szombaton 2-3 órán keresztül nézek - hallgatok németet ilyen formában. Teszek-veszek ez idő alatt, de a háttérzaj a német.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a baj itt, hogy külön van tv adó és mivel nem akarunk pluszba fizetni, így tvzni se nagyon tudok még egyenlőre. Ugyan ez van a rádióval is. Így magamnak keresgélek hanganyagokat.
      Köszönöm szépen!

      Törlés
  4. Németet nem tanultam, viszont a többinél azt csináltam, hogy magamtól elkezdtem az alapszavakat megtanulni. Igéket, tárgyakat, élelmiszereket, amire mondjuk szükségem lehet. Ha van kint ismerősöd, akkor őt is megkérheted, hogy beszélgessen veled, vagy gyakoroljatok, és ha tudsz, akkor nézz vagy hallgass sok német adót. Tévét és rádiót. Az sokat dob, amikor mondjuk gyöngyfűzés közben duruzsol az adott nyelv a füledbe.
    Ha nincs ismerősöd, akkor vannak a youtube-on kezdőknek órák. Úgy van felvéve, hogy van egy gyakorlati, ismételgetős rész, és utána, mintha kérdezz - felelek lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen igen. A youtube-on sok videót megtaláltam már. Igyekszem minél többet megnézni, jegyzetelni, átrágni magam rajtuk és hátha. :)
      Köszönöm szépen!

      Törlés
  5. Én mindig megpróbálom valamihez kötni a szavakat. Valami számhoz, vagy egy dal refrénjéhez, vagy csak egy bugyuta szójátékhoz.
    Például angolul a csapágy bearings. Angolul a bear medvét jelent. Így a bearings = medveings, azaz a csapágy = medve ingek:)
    Példa kettő az egyik kedvenc számom refrénjének utolsó szava (amit elég hangosan érthetően, és visítva énekel az énekes) satisfaction, és minduntalan mikor hallottam megnéztem, megkérdeztem mi ez a szó, míg belém nem ivódott, hogy mit is jelent. Kb a 3.-4. alkalommal, már nem kellett kérdezni. Amúgy kielégítés/csillapítás.
    Bár nem sok embertől hallottam, hogy így jegyezné meg a dolgokat, és talán nem is épp követendő, mert nem vagyok valami nagy angol zseni, de hátha neked is segít pár nehéz szót megjegyezni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, egy ideig ez nálam is működik, csak mikor már túl sok mindent akarok kötni ehhez meg ahhoz akkor jön a káosz és összefolyik minden..
      Köszönöm szépen az ötletedet!

      Törlés
  6. Szia Pancsi,
    véletlenül tévedtem a blogodra, és lenne egy ötletem. Én németül beszélek és dolgozom, de régen szeretnék angolul megtanulni, és eddig nem találtam olyan módszert, ami 1 hónapnál tovább kitartott volna, erre most megtalált kettő :)
    Az egyik a duolingo.com, itt a saját szintedről és a saját sebességeddel játékosan vezet végig a nyelvtanon, a hátránya, hogy magyar nyelven csak az angol tanulás elérhető, de ha bevállalós vagy akkor tanulhatsz angol nyelven németet :) A másik meg a Rosetta Stone nevű progi, ami telepítős nem online, de itt nincs nyelvi megkötés.
    Engem szórakoztat mindkettő :)

    Üdv, Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen.
      A duolingo-val már egészen szépen haladok, nagyon tetszik és már tanított nekem jó pár új dolgot. A másik programot pedig mindenféleképpen meg fogom nézni, hogy ha haza mentünk. :)

      Törlés