2014. január 11., szombat

Születésnapi Pavlova torta

Gondoltam, hogy ne maradjon Gergő torta nélkül, elkészítem neki a fent említett édességet. Anyukám csinálta már jó párszor, Gergőnek nagyon ízlett, hát gondoltam kipróbálom.
Nincs itt kint se robotgépem, se kézimixerem, így a szomszédból kaptam kölcsönbe egy botmixert.
Hát, meg kell mondanom, hogy nem a legjobb ötlet ezt használni ehhez a sütihez, de nem volt mit tennem, muszáj volt. A tésztát jó sokáig kellett keverni mert eléggé lassan lett a tojásfehérjéből hab, vagyis hát nem is lett kemény hab, mint utólag kiderült, utána olvastam, került a fehérjébe egy ici pici sárgája és 'tán az okozta a bibit.
70 percet írt a recept 150 fokon, nekem ehhez képest kb 40 perc alatt meg sült a tészta és már eléggé barnult a teteje, hát ki kellett vennem a sütőből...ez egy mini sütő, ne várjak ettől se csodát, igaz??
Hát mondom nem igaz, még valami??? Hát eleredt az eső odakint. Na, mondom, Isten meglátta mit bénázok és kínjába elbőgte magát :D :D :D
Aztán ahogy hűlt, kezdett beesni a közepe, na mondom végre, valami úgy sikerül, ahogy az le van írva.
Kihűlt, leoperáltam róla a sütőpapírt, felvertem a tejszínt, rátettem, csokireszelék rá és íme:

Hát,igen, nem úgy néz ki ahogyan kellene de bízom benne hogy ízre azért jobb lesz, bár ha így haladok, akkor azt se fogom érezni, mert kicsit lebetegedtem. Torokfájás, be van dugulva az orrom, meg a többi nyalánkság, de nem baj, meg gyógyulok hamar és minden megy tovább. :D :D
Majd jövök és mondom, hogy ízlett e Gergőmnek! :)

6 megjegyzés:

  1. Jobbulást, és nagyon guszta lett a torta... ma én is készülök egy sütivel, de most erre megkordult a gyomrom... megyek, keresek valami falnivalót. :)
    Ne görcsölj a kinézetén, így képről jól néz ki.

    VálaszTörlés
  2. Nyami Pavlova torta. Ne aggódj én eddig ahányszor csináltam, sohase sikerült úgy, ahogy kellett volna:) Amúgy meg elsőre nem az a lényeg, hogy szép legyen, hanem hogy finom^^
    Jobbulást, és igyál jó sok meleg teát! Engem a tea ment meg ilyenkor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, ahogy Bendegúz mondaná: "csukjuk be a szemünk, oszt úgy falatozzunk..." :D :D
      Köszönöm, teázok, teázok. :)

      Törlés
  3. Hm, én még nem ismerem ezt a sütit, de rákeresek majd a receptjére. Képről nagyon guszta ^^ És tényleg jobbulást, a mézes-citromos tea tényleg csodákat tud művelni a fájó torokkal!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megéri kipróbálni,mert nagyon finom. Én a tésztájába teszek 5dkg csokoládét, attól még finomabb. :)

      Törlés