2013. november 27., szerda

Idegen szavak szótára :)

Olyan vicces és kifejezetten szeretem, amikor megismerkedünk egy másik városban vagy megyében élő emberrel. Más szavakat, szófordulatok használunk és mindig tanulunk valami újat. Nem régen összebarátkoztam egy lánnyal itt. Ő is magyar. Átjött beszélgetni kicsit és meséltem nagyban amikor elhagyta a számat a csoszkó szó. Láttam rajta hogy hirtelen megállt. Kérdezte mit jelent :) Mondtam neki, hogy csoze, hajléktalan, rossz kinézetű. Náluk nem ismerik ezt így.
Van ám még ilyesmi a tarsolyomban: lepcsánka, ami nálunk például krumplis matyi.
Van az uszu, ami máshol szotyi, mi mind a kettőt használjuk.
A susnya, ami máshol dzsumbuj. Nálunk inkább szerintem a 2. az ismertebb, bár ha jobban belegondolok, akkor lehet itt is mind a kettő.
A rumli is lehet még, ami a rendetlenség... rapli, mint hiszti....slampos, mint elhanyagolt.....


Nálam ilyenek még a régi szavak is, mint például a stelázsi, ami ugye polcot jelent.
Vagy:
Bifláz- magol
Firhang- függöny
Okuláré- szemüveg
Muki- pasi
Piszlicsáré- jelentéktelen

Éééés még jó sokat írhatnék.
Nekem tetszenek ezek a szavak, mindig tanulunk újat, igaz?

Nálatok vannak ilyenek?
Írjátok meg nekem :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése