2013. október 4., péntek

Gyed Extra

Mászkáltam a közösségi oldalon és nézegetem ki mit oszt meg. Sokan az egész életüket, de ez most nem ide vág...
Az egyik ismerősöm, aki nemrégen szült, kitett egy cikket, amely a Gyed változtatásáról szól.
Elolvastam, mert érdekel, mivel nagyon szeretnénk mi is kisbabát.
A cikk a Gyed változásairól ír, amely elvileg 2014-re már meg is valósul.
Egy-egy részt érdekesnek ítéltem meg azért.

A lényege, hogy szeretnék növelni a gyermekvállalási KEDVET?! ezért lesz majd gyes mellett részmunkaidős foglalkoztatásra lehetőség valamint a gyerkőc 1 éves kora után teljes munkaidőbe vissza lehet menni dolgozni!
Na akkor:
1- nem a gyermekvállalási kedvvel van baj szerintem
2- visszamenne most is nagyon sok édesanya dolgozni, de nincs hova, és ez itt a baj. Van olyan hogy már a terhesség ideje alatt a munkaadó, ahonnan elment szülni, üzen neki hogy vagy fizeti maga után a TB-t vagy akkor mást megoldást kell keresni......megszünteti a munkaviszonyt magyarul.

A következő amiről ír, az a 2. gyermek vállalása. Ha lesz egy újabb kis csöppség akkor azután kapná a Gyest és az idősebb bogyóka után a Gyedet továbbra is. (ez szerintem tök jó lenne)

A harmadik dolog, ami nálam nagy pislogást váltott ki, az az egyetemista, főiskolás anyukák magasabb támogatása.... na most valaki vagy tanul és karriert épít vagy gyereket vállal és otthon marad. Én tudom hogy ma már sokan csinálják egyszerre a kettőt, de egy 18-23 éves szerintem nem fog azért gyerkőcöt vállalni az egyetem/főiskola alatt, hogy több pénzt kaphasson. Az én buksimba valahogy nem így működik.

Na és ami abszolút kivágta a biztosítékot az az, hogy ha terhes lesz valaki a hallgatói jogviszonya alatt annak lehet, hogy nem kell visszafizetni a diákhitelt?!?!?!?!?!?!
Nekem is van hitelem és fizetek mint a kisangyal. (behozhatták volna hamarabb is :D :D )
Szánalmasnak tartom hogy hogy akarják ezt az egész dolgot bevezetni. Nekem úgy tűnik, hogy ez egy olyan nagy káosz hogy még. Miért így akarják, hogy több gyermek szülessen?
Most akkor minden második harmadik egyetemista terhesen fog flangálni a folyosókon, mert több gyedet fog kapni és még a diákhitelt is elengedik neki?
Tiszta haszon lesz továbbtanulni!

Pluszba ha így haladunk, egyre nehezebb lesz bejutni egyetemre, főiskolára, így meg pláne lesz értelme. Majd a tehetős szülők kifizetik a tandíjat, de vissza is kapják kb....

Itt a teljes cikk:
http://www.szuloklapja.hu/hivatalos-ugyek/2307/gyed-extra-bevezetese-es-szulessel-kivalthato-diakhitel-2014-tol.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése